تسجيل الدخول

مشاهدة النسخة كاملة : زواج مشرف المنتدى /الضحك هنا إجباري


خط أحمر
04-05-09, 09:37 am
زواج مشرف المنتدى .....قصه مسليه
هذي قصة مشرف تقدم لخطبه بنت اعجبته. القصه مكتوبه باللهجه الشعبيه المصريه اعجبتني حبيت انقلها للتسليه
كان المشرف (الموديراتور) مرتبط بموعد مع العروس وأهلها ليتقدم إليها ولكنه لم يشأ إغلاق المنتدى لمدة ساعة هى مدة اللقاء مع الأهل فأخذ اللابتوب معه وشحنه على آخره وتابع الردود على الأعضاء فى صفحة الشكاوى وهو فى طريقة للمنزل راكبا التاكسى


بمجرد وصوله إلى العروس سأل عن أقرب فيشة كهرباء لأن الشحن شارف على الإنتهاء
والد العروس: أهلا يابنى 00إزيك !!
المشرف(وهو مشغول بلوحة مفاتيح اللابتوب): أهلا بيك يا عمى 000أنا يشرفنى إنى أطلب إيد بنتك مها 00موافق ولا لأ؟!!!!
تبادل كلا من والد العروس ووالدتها وأخيها نظرات الدهشة
والد العروس(مستغربا): حضرتك بتكلمنى ولا بتكلم حد على الإنترنت
المشرف(مازال منشغلا بلوحة المفاتيح): لا يا عمى أنا بكلمك إنت هو معقولة أتكلم مع حد غيرك وأنا قدام حضرتك!!!
والدة العروس: طب يابنى طالما بتكلمنا بصلنا طيب
المشرف(لم يرفع عينه ويديه من على جهازه):ليه يا حاجة هو أنا هتكلم بعينى ولا ببقى؟!!!!
إقترب الولد الصغير(8 سنوات) من العريس مبهورا بالابتوب(الجهاز المحمول) وهو يقول
الصبى: عمو 00هو الجهاز دة فيه ألعاب كتير زى الأتارى الى عندى؟!!
العريس(مازال منشغلا بجهازه): أيوة يا حبيبى وأحلى من الى عندك كمان
الصبى: طيب ممكن ألعب شوية 000عشان خاطرى يا عمو
هنا فقط رفع العريس عينه من على جهازه لأول مرة وتوقف عن الكتابة وهو يوشوش فى أذن الصبى
العريس: لو خليت أبوك يوافق عليا هلعبك كتير قوى
طار الصبى فرحا وهو يقول
بابا بابا أنا موافق إن عمو يتجوز أختى الكبيرة أبلة مها!!!!!!
ثم إلتفت إلى العريس وهو يقول
ألف مبروك يا عمو!
الوالد(صارخا): أمشى ياد خش ذاكر 0000 مبقاش إلا إنت يا أبو ريالة الى هتوافق ومتوافقشى
مشى الولد باكيا ولم يهتم به العريس وقد عاد إلى جهازه منشغلا
الوالد: إنت يا حبيبى إنت كمان 0000إنت إيه حكايتك ؟
العريس: حكاية إيه يا عمى 00 أنا معنديش حكايات إنت عندك؟!!!
الوالد(بضجر): إنت جاى تهزر
لم يعره العريس أى إهتمام وقد ظهر مشغولا بموضوع ما على جهازه فإقتربت الأم من الوالد وتكلمت هامستا
الأم: إلا قولى يا حاج 000هو الجدع دة بيعمل إيه على البتاع الى معاه دة 00وإزاى بيكلمنا وهو بيحرك إديه الإثنين على الزراير دى كلها؟
الوالد: والله معرفشى يا تفيدة00 يظهر والله أعلم إنه بيكتب الكلام الى بيقوله لنا فيطلع من بقه!!!!!!!
الأم: يا ندامتى !!!000 معقولة دى يا حاج ؟!!
الأب:طبعا يا تفيدة معقولة ماهو إحنا فى عصر التكنولوبيا!!! إنتى مش شفتى إزاى كان ملهوف على أى فيشة كهربا أول ما جيه لأن الشحن بتاع الكلام بتاعه كان هيخلص!
الأم: يا خويا الى يعيش ياما يشوف!!!
على كدة يا حاج لو النور قطع هيبقى أخرس؟!!!!
الأب: ربنا يستر وتيجى على قد الكلام00مين عالم إيه الى بيشتغل عنده بالكهربا تانى !!!!!
الأم: طب يا خويا لازم لو وافقت عليه نشترى للبت كرتونة حجارة قلم عشان تبقى عاملة حسابها فى أى وقت!!!
الأب(صارخا): هو أنا معقولة أوافق على الآلة دى 00ليه من قلة الرجالة يعنى
العريس: حضرتك بتكلمنى يا عمى
الأب: لأ يا حبيبى أنا بكلم تفيدة
العريس: تفيدة مين ؟
دخلت العروسة فى هذه اللحظة مكسوفة وهى تنظر إلى الأرض وبيدها أكواب العصير ولكنها لم تلاحظ فيشة الكهرباء فإنقلبت على وجهها أرضا وإنفصلت الفيشة
العريس(صارخا): إيه الى هببتيه دة 000إنتى إزاى تفصلى الجهاز!!
الأم(بصوت خافت): يا حلاوة 00أهو بيتكلم من غير كهربا أهو يا حاج
الأب(بصوت خافت): ماهو كان شحن على الآخر يا تفيدة 00افهمى بقى
ثم إلتفت إلى العريس قائلا
الوالد: إيه يابنى قلة الذوق دى إنت بتصرخ فى عروستك وإنت جاى تتقدملها؟!! دة بدل ما تساعدها إنها تقوم وتودها بكلمتين بعد ما فيشتك الهباب دى وقعتها
العريس: يعنى أساعدها تقوم ولا ألحق أشغل الجهاز عشان المنتدى ما يتعطلشى؟!!
الأب: دة جيل إيه دة0000هو جاى لينا منين دة!
العروسة: من النت يا بابا 00من النت
الأم: الله يقطع النت والى شغالين فى النت ! 00يا رب تيجى عاصفة تسومانى على النت والى فيه!!!!!
الأب:ممكن بقى يابنى تقفل المخروب دة وتكلمنا شوية
العريس: خلاص يا عمى المساعد بتاعى جه بدالى دلوقتى
إلتفت الجميع حولهم يبحثون عن ذلك المساعد فضحك الموديراتور
العريس (ضاحكا): لأ يا جماعة أنا اقصد إن المساعد بتاعى أخذ مكانى فى الشغل دلوقتى 000يعنى أنا دلوقتى جاهز لأى إستفسار لمدة ربع ساعة
الأب: لا حول ولا قوة إلا بالله 000طيب يابنى طالما مش فاضى ليه حددت المعاد دة00مش كنت تحدد معاد تكون فاضى فيه
العريس: يا عمى خير البر عاجله
الأب: طيب000 إحنا لسة متعرفناش بإسمك ولا شغلتك ولا سنك ولا شهادتك ولا أى حاجة خالص!
العريس: أنا اسمى موديراتور 000دة الإسم المستعار!
قامت الأم تحوم حول العريس وتنظر إلى يديه تبحث عن شىء ما ثم مسكت يده فجأة وهى تقول
الأم :ممكن تشمر إيدك يا عريس الهنا‍
العريس(وهو يشمر): ليه ياحاجة إنتى هطعمينى!!! أنا إطعمت قبل ما آجى عندكوا ‍‍‍‍‍
الأب:ليه000قالولك إننا عندنا كوليرا !!!
العريس: لأ يا عمى أصل أنا قاعد ليل نهار فى غرفتى المكيفة الصحية فلما بروح أى داهية تانية لازم أطعّم
الأب(بصوت منخفض): داهية لما تخدك يا شيخ!!!


صرخت الأم( وهى تمسك بيده اليمين وترفعها عاليا): يعنى مافيش صليب000إمال إيه موديراتور دة؟ إنت يهودى؟‍‍‍‍‍‍‍‍‍!!!!
ضحكت العروسة وهى تقول: لا يا ماما دة النيك نيم بتاعه
الأم: ال إيه يا ضنايا؟‍‍!
العريس: خلاص يا جماعة 000أنا إسمى سعيد وعندى 25 سنة يعنى تأبيدة‍‍‍!!!
معايا شهادات كتيرة لو قلتها لكم كلها يبقى هنقعد يومين فبلاش أحسن
وشغلتى مشرف عام على منتدى الفقر حشمة
نظر الأب إلى المشرف وملابسه البسيطة غير المتناسقة وهو يقول
سيماهم على وجوههم‍‍‍‍!!!‍‍‍‍
العروسة(مبتسمة): بجد إنت المشرف بتاع الفقر حشمة 000دة أنا مشتركة فيه من 5 شهور
العريس: ما شاء الله 000بس إنتى مش ملتزمة بقوانين المنتدى ولابسة كويس وعايشة فى عيشة آخر أبهة
العروسة: أنا عملت كدة عشان عارفة إن فيه عريس جاى يخطبنى
الأب: إنت يابنى عاوزها تلبس إيه 00هدوم مقطعة
العريس: لا يا عمى خلاص مش مهم لما أبقى أتجوزها أبقى أقطع لها هدومها‍‍‍‍‍‍!
الأب: ومين قالك إنى وافقت عليك أصلا
العروسة: ومتوافقشى ليه يا بابا 000دة حتى الموديراتور أكيد هيخلينى مميزة فى المنتدى
مش كدة برضه يا موديراتور
العريس: طبعا وهعينك معانا من المشرفين على قسم لوحدك
العروسة(بسعادة): بجد000 هتعينى مشرفة على قسم لوحدى
العريس: طبعا وهديكى أسهل وأحسن قسم فى المنتدى
العروسة(فرحانة): هييييه 000هتدينى قسم إيه ؟
العريس: الشكاوى!!!
العروسة (صارخة): لا أرجوك 000كله إلا الشكاوى
هز العريس كتفيه وهو يقول
العريس:خلاص نفتح قسم للوفيات وأعينك مشرفة عليه
الأب: يا ترى خلصتوا ولا لسة
نظر العريس فى ساعته وهو يقول: أنا فعلا وقتى قرب ينتهى لأن المساعد بتاعى عنده ميعاد مهم ولازم أدخل مكانه
الأب: أنا مش موافق على الجوازة دى
العروسة: ليه يا بابا دة أنا0000
قاطعها الأب صارخا : اخرصى يا بت إنتى وروحى ذاكرى لأخوكى
خرجت العروسة باكية غاضبة بينما إلتفت الأب إلى العريس قائلا
شوف يابنى 00لما تبقى تفضى للجواز إبقى تعالى إتجوز بنتى 0000لكن طول ما إنت فى الفقر حشمة دة مالكشى عرايس عندى
فاهمنى
العريس: خلاص يا عمى براحتك 000بس إذا كان منتدى الفقر حشمة هو الى مزعلك أنا ممكن أسيبه
الأب(فرحا): بجد يابنى 000طيب سيبه هو فعلا الى مزعلنى 00لو سيبته أنا هسيبلك بنتى بدون أى كلام
شكره العريس ثم جاء إليه فى اليوم التالى ومعه نفس اللابتوب وهو يقول
أنا سيبت الفقر حشمة من إمبارح وإشتركت فى منتدى تانى اسمه
اللاجئين
سقط الأب على الأرض ميتا وصرخت الأم وبكت العروسة وأخيها الصغير
بينما جلس العريس فى غرفة الصالون يتابع منتداه الجديد

كفاني عذاب
04-05-09, 09:43 am
هاذا الموضوع يبي لي اسبوع وانا اقراه من كثره

<< ماله خلق يقراء

خط أحمر
04-05-09, 09:49 am
هاذا الموضوع يبي لي اسبوع وانا اقراه من كثره

<< ماله خلق يقراء
وش رأيك أقرأها لك دام مالك خلق تقرأ،،،
أو حل ثاني ألفها في مناديل وخليها سفري عشان أنت مستعجل
..........أنت داخل تقرأ أو تشري
طيب جاملني وأقرا ولو كلمتين -مو ضروري تضحك الآن إذا كنت مستعجل
،،

بريداوي بحائل
04-05-09, 11:47 am
تسلم الأيادي الحلوة يا خط أحمر

مشكوووور يالغالي


حلوة القصة

ماقصرت

روح بجسدين
04-05-09, 12:03 pm
تصدق توي راجعه من اختبااااااااااري وعيوني محوله

بس بدايته رهيبه رفع ضغطهم

مشكور خط احمر

منتهي علاجه
04-05-09, 12:05 pm
اما يوم يقول معجب بسلوبك نصاب درجه ثالثه >>> حققو معه انه قاري القصه :(

مشكور خط احمر على الموضوع >>> يعشق الاحمر عشان كذا دخل الموضوع

دمي ولا دمعة امي
04-05-09, 12:12 pm
الله يرحمه

اهي اهي اهي <<<دموعه ملت الغرفه

يسلمو خط احمر ع القصه

رواسي
04-05-09, 12:24 pm
هاذا الموضوع يبي لي اسبوع وانا اقراه من كثره

<< ماله خلق يقراء
وأنآ يبغآلي أقرآهـ دهر

خخخ


هلآ بك خط أحمر
كنت أول مآ سجلت مآ تبغى توضح لنآ أنت عضو ولآ عضوهـ
وش السبب يآترى !!


المهم القصهـ رهيييييييييييييييبهـ
يآحليل البنت لمن طآحت جآتهآ سبهـ على كيف كيفك
مآ شآء اللهـ بدآيهـ موفقهـ

هذآ يوضح تعلق هذآ الجيل بالنت والمنتديآت
ومآ صآروآ يقدرون يفآرقونهآ حتى في أهم وأحلى لحضهـ
وهي يوم الخطوبهـ والشوفهـ


شكرآً لك

amįЯЋ
04-05-09, 01:27 pm
توي راجعه من الدواااااااااااااام وتعباااانه وعندي اختبار وزهق.........

ماااااااااااااي خلق اقراهاااااااا..بس لاتخاف لي رجعه بأذن الله يوم الخميس لقراها........

حكاية إحساس
04-05-09, 04:59 pm
ههههاي هالمشرف وجهه نحس عليهم

خط أحمر...
يسلموو عل القصه النــآآآآيس

رواسي
04-05-09, 05:09 pm
منتهي علآجهـ
ودمي ولآ دمعة أمي

مليون بالميهـ إنهم مآقروآ القصهـ
خخ

genteel man
04-05-09, 05:21 pm
خخخخخخخخخخخخخخخ

دقه حلوووهـ على المشرفين

الياسمينه
04-05-09, 10:28 pm
قصة تحاكي الواقع
خط احمر
يسلموا ع القصة الحلوة

إبـن الخليـج
04-05-09, 10:51 pm
تسلم الأيادي الحلوة يا خط أحمر
سبحان الله عندك بعد نظر اللهم لا حسد/وإلاّ كيف عرفت أن ايادي حلووهه
مشكوووور يالغالي
يسلم رأسك حبيبي
حلوة القصة
وأنت أحلى
ماقصرت
ماعليك زود يالحبيب

إبـن الخليـج
04-05-09, 10:58 pm
تصدق توي راجعه من اختبااااااااااري وعيوني محوله
اشلون حولا،،لاتكوني كتبتي الإجابه بورقة زميلتك ،،،وورقتس فاضيه،،
بس بدايته رهيبه رفع ضغطهم
مثلما الأمتحان رفع ضغطكم
مشكور خط احمر
موفقه ،يارب ونجاح إنشاء الله

فهد العنزي
04-05-09, 11:02 pm
..

جاري القرائه ولي رجعه ياخلفهم


,,

فهد العنزي
04-05-09, 11:06 pm
هههههههههههههههههههههه

هههههههههههههههههههههههه

ههههههههههههههههههههههههههه

واللله من الهبال بالمشرف

بس حلوووهـ

[دخلت العروسة فى هذه اللحظة مكسوفة وهى تنظر إلى الأرض وبيدها أكواب العصير ولكنها لم تلاحظ فيشة الكهرباء فإنقلبت على وجهها أرضا وإنفصلت الفيشة ]

خربهاا اخر شي

تهي تهي تهي

تبكي القصه

سقط الأب على الأرض ميتا وصرخت الأم وبكت العروسة وأخيها الصغير
بينما جلس العريس فى غرفة الصالون يتابع منتداه الجديد

الله يرحم حالهم

مشكور ياخلفهم على هييك المشرف الهدر

,,

إبـن الخليـج
04-05-09, 11:06 pm
اما يوم يقول معجب بسلوبك نصاب درجه ثالثه >>> حققو معه انه قاري القصه :(
،بيني وبينك تراني ماقريت القصه للآن ،لحظه ابقراها عشان اعرف على أيش علقت

مشكور خط احمر على الموضوع >>> يعشق الاحمر عشان كذا دخل الموضوع
حياك خوي إذا تحب الأحمر خلك دايما جنب إشارات المرور وأملأ عينك من هذا اللون

إبـن الخليـج
04-05-09, 11:09 pm
القصه ياجماعه ماهي لــخط أحمر أنا قريتها له وهو سبقني بها عشان كذا طالما ضربت نجاح وصار لها زوار هي لي والتعليقات لي

الحقوق محفوظه لي

رواسي
04-05-09, 11:17 pm
القصه ياجماعه ماهي لــخط أحمر أنا قريتها له وهو سبقني بها عشان كذا طالما ضربت نجاح وصار لها زوار هي لي والتعليقات لي

الحقوق محفوظه لي
طيب إنت جديد !!

ياللهـ نشكرك على حلآوهـ القصهـ وظرآفتهآ
شكرآً لك رهيييبهـ

إبـن الخليـج
04-05-09, 11:24 pm
الله يرحمه

اهي اهي اهي <<<دموعه ملت الغرفه

يسلمو خط احمر ع القصه

هلا والله حياك وبياك /مايحتاج دموع مافي حد مسافر ولا مفارق
وأنسي خط أحمر أنا صاحب القصه

خط أحمر
04-05-09, 11:33 pm
وأنآ يبغآلي أقرآهـ دهر

خخخ


هلآ بك خط أحمر
كنت أول مآ سجلت مآ تبغى توضح لنآ أنت عضو ولآ عضوهـ
وش السبب يآترى !!

المهم القصهـ رهيييييييييييييييبهـ
يآحليل البنت لمن طآحت جآتهآ سبهـ على كيف كيفك
مآ شآء اللهـ بدآيهـ موفقهـ

هذآ يوضح تعلق هذآ الجيل بالنت والمنتديآت
ومآ صآروآ يقدرون يفآرقونهآ حتى في أهم وأحلى لحضهـ
وهي يوم الخطوبهـ والشوفهـ


شكرآً لك

مايخالف ولد الخليج لك ما أردت
بس أسمح لي بالتعليق على هذه المشاركه
أنا عضو يا استاذه ومالمست منك تساؤل من قبل وإلا كنت أجبتك

كفاني عذاب
04-05-09, 11:41 pm
خط أحمر


وش رأيك أقرأها لك دام مالك خلق تقرأ،،،

ايه اولاه تكفي مالي خلق اقراء مواضيع مثل وجهك
أو حل ثاني ألفها في مناديل وخليها سفري عشان أنت مستعجل
لا ماابيه كذا لو سمحت
..........أنت داخل تقرأ أو تشري
اقراء بس مواضيع زينه مهب قصص مثل خشك هالشينه

طيب جاملني وأقرا ولو كلمتين -مو ضروري تضحك الآن إذا كنت مستعجل
،،

مادخلت المنتدى الا وانا فاضي

(*§ حـــــور §*)
04-05-09, 11:44 pm
الله يخلف على هالمشرف الهدر
قله عندنا وعندك خير
طيب السؤال اللي يسدح نفسه
من نشكر الحين
خط احمر ولا خط اخضر <<اشارة
قصدي ولا ولد الخليج
خط احمر بنت
ولد الخليج ولد
وانا احب اللون الاحمر <<خطمت
ايه تجاسموا الشكر لها نص ولك نص
معليش تعودت القرقر من قصة هالمصاريا

دمي ولا دمعة امي
04-05-09, 11:49 pm
منتهي علآجهـ
ودمي ولآ دمعة أمي

مليون بالميهـ إنهم مآقروآ القصهـ
خخ

هههه

ايقالك انتي قاريته

رواسي
05-05-09, 12:12 am
هههه

ايقالك انتي قاريته
واللهـ إني قآريتهآ
ولو فيهـ مآيك تقدر تسمع صوتي
كآن سمعت لك القصهـ غيب
بس ترى ينعرفون ألي مآيقرون
خخخخخخخخخخخخ

أشغلتموهــا
05-05-09, 12:15 am
شكرررررررررررررررررررررررا


يارب كم بقى وتأصل مشاركاتى 100

فهد العنزي
05-05-09, 12:32 am
واللهـ إني قآريتهآ

ولو فيهـ مآيك تقدر تسمع صوتي
كآن سمعت لك القصهـ غيب



أعجبتني التوثيقه

ههههههههههههههههه

ماشاء الله عندك اسلوب توثيق


,,

خط أحمر
05-05-09, 08:19 am
ايه اولاه تكفي مالي خلق اقراء مواضيع مثل وجهك
أولاً:هذ ماهو موضوع :هذه قصه فكاهيه لاتودي ولا تجيب،والمسأله يا خوي ترا والله ما تستاهل زعلك


لا ماابيه كذا لو سمحت

اقراء بس مواضيع زينه مهب قصص مثل خشك هالشينه

مادخلت المنتدى الا وانا فاضي
القصه والتعليق كانا من باب المرح والتسليه لاغير،فوسع صدرك،أصلحك ألله فالإبتسامه بوجهك أخيك صدقه ،حتى إذا ماعجبتك القصه ،


خالص ودي وتقديري لك

إبـن الخليـج
05-05-09, 08:26 am
حكاية إحساس

genteel man
أبجورة
تحيه خالصه لإبتسامتكم

إبـن الخليـج
05-05-09, 08:32 am
هههههههههههههههههههههه

هههههههههههههههههههههههه

ههههههههههههههههههههههههههه

واللله من الهبال بالمشرف

بس حلوووهـ
هذه الإبتسامه كافيه تعطر وجودك
سلمت يداك ابو هنادي وأضحك الله سنك
,,

شاكر ومقدر

إبـن الخليـج
05-05-09, 08:51 am
الله يخلف على هالمشرف الهدر
قله عندنا وعندك خير
طيب السؤال اللي يسدح نفسه
من نشكر الحين
خط احمر ولا خط اخضر <<اشارة
قصدي ولا ولد الخليج
خط احمر بنت
ولد الخليج ولد
وانا احب اللون الاحمر <<خطمت
ايه تجاسموا الشكر لها نص ولك نص
معليش تعودت القرقر من قصة هالمصاريا
الأخ -خط أحمر عضو، وليس عضوه ،ولو كان عضوه كان أسمها خطه حمراء حسب أعتقادي،
وجودك عطر المتصفح بالإبتسامه ،شاكر ومقدر

إبـن الخليـج
05-05-09, 08:56 am
شكرررررررررررررررررررررررا


يارب كم بقى وتأصل مشاركاتى 100

هذه فرصه لزيادة مشاركاتك بدون كلمات ،
حياك وبياك

(*§ حـــــور §*)
06-05-09, 04:40 am
الأخ -خط أحمر عضو، وليس عضوه ،ولو كان عضوه كان أسمها خطه حمراء حسب أعتقادي،
وجودك عطر المتصفح بالإبتسامه ،شاكر ومقدر
السري والسموحة خيو خط احمر
على بالي خط احمر بنوته
اثاريها صبي
اجل تقول البنت قطة حمراء <<قصدي خطة خخخ
يسلموا خييوو خط احمر
وبانتظاااااااار جديدك

دمي ولا دمعة امي
06-05-09, 11:24 am
أعجبتني التوثيقه

ههههههههههههههههه

ماشاء الله عندك اسلوب توثيق


,,[/center]

ههههه

عاد تصدق بابوهنادي بغيت اصدقه