العودة   منتدى بريدة > المنتديات العامة > إستراحة المنتدى

الملاحظات

إضافة رد
 
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
 
قديم 05-12-16, 04:25 am   رقم المشاركة : 1
محمد بوزيد
عضو جديد





معلومات إضافية
  النقاط : 10
  المستوى :
  الحالة : محمد بوزيد غير متواجد حالياً
قصص رعب


قصص رعب قصه الظل المشتعل ج1
اليوم 15/1 2016 قامت حادثه وجريمه قتل وأيدت ضد مجهول
انا اسمى مصطفى من عيله طيبه بسزاجه لا تعرف المشاكل
الاسبوع الماضي رجعت انا و عيلتى من امريكا هذه العائلة مكونه من اربع افراد وهم انا وماما وبابا واختى فرحه الصغيره الى عندها 12 سنه وبتشوف حجات غريبه وكان فى اخ بس توفى المهم
لما رجعنا من السفر اصل احنا كنا عايشين فى امريكا وبابا هوه الى رجعنا مصر بيقول حنين للماضى المهم لما رجعنا من السفر مكنش عندنا بيت فى الحقيقه قعدنا فى فندق لغاية ما نلاقى شقه واخيرا بعد شهور من البحث اخيرا وصلنا لبيت فى مصر الجديده والفضل يرجع لله وحدو المنزل كان لا احد يعيش فيه بسبب اننا عرفنا ان كان مقتول فيه واحده و عيالها فى الحقيقه كنا عرفين وخائفين بس بابا قال ولا عفريت ولا حاجه فى الحقيقه معرفناش نعمل حاجه غير اننا نسمع كلام بابا فى اول يوم مكنش فى اى صوت صرخات زى الى كانو بيقولو عليها الجيران لدرجه ان الجيران افتكرو اننا جبنا شيخ لطرد كل العفاريت لان لم يكن ذلك طويلا بدات القصه بخروج اصوات غريبه من داخل حمامات الشقه كلها كان لكل غرفه حمام مخصص كان اكتر حمام بتطلع منو اصوات كان حمام الطرقه
بعد اسبوع من الى بيحصل جه عيد ميلاد فرحه احتفلنا وبعد ما المعازيم مشيت كل واحد دحل غرفتو كانت الساعه 1 بعد منتصف اليل سمعت صوت صرخات اختى زهبت اليها مسرعا
فرحه:خليها تسبنى
مصطفى :مين دى مين دى اللى تسيبك انتى شفتى ايه
والحل انى قنعت ماما ان فرحه تنام معايا النهارده ووفقت ودخلنا الغرفه عشان ننام سمعت صوت مياه نازله من الحنفيات قلت يا فرحه بطلى لعب فى الحنفيات سمعت صوت صرخه اخرى قمت اجرى على الحمام الرئيسى جريت وولعت النور لقيت الى نازل من الحنفيات مش ميه ده دم طبعا رجلى اتشلت مكنها لانى لقيت حاجه عمله زى الظل ده بيحوم فى المكان ويصرخ فكل الى جه فى بالى ان دى انسانه ومش باين منها غير الظل وحولت اعرف مين مصدر الظل معرفتش فكل ما اقتربت نحو الظل كان يشتعل اكثر انا هشرح المنظر عباره عن ظل لحد مش باين وحولين الظل ده نار المهم انا كنت قريب اوى وفجاه لقيت الظل ده بيشاور عليا
لما شاور سمعت صوت صرخات تسببت لى باغماء الصرخات كانت عمله زى لغتنا يعنى احنا بنتكلم بطريقه وهما بيتكلمو بالصريخ ده من شده الخوف وقعت من طولى لقيت ماما بتقول ابوك فى غيبوبه وفرح عندها حمه وايه الى حصلك انت كمان ارجوك فوق يبني انا محتجاه مساعدتك جريت اتصلت بالدكتور عشان بابا والدكتور عشان فرحه . الدكتور بتاع بابا نقلو على المستشفى جه دكتور فرحه
الدكتور : ايه الي شوفتيه يا بنتي جسمك بيترعش اوي متخافيش من حاجه
دخلت امى مسرعه
الام: ايه الي في بنتي يا دكتور
الدكتور : حمي
الام : شكرا علي مجيئكـ،
الدكتور: ولا شكر ولا حاجه ده شغلى
عدا اسبوع وبابا جه البيت الحمد لله بس فى الاسبوع ده كان بيتكرر نفس الموقف كل يوم
بابا لما شاف حالتى قال خد مفاتيح العربيه و روح انت وصحابك لشرم او الساحل اى مكان يعجبك انا مستنتش طبعا اللى هوه بيقولى خد المفتيح والفلوس وبتلفون جبت صحابي واتفقنا على يوم الجمعه15/1 وانا بسوق العربيه نظرت فى المرايه لاجد الظل المشتعل ينظر الى اصدقائى وان اصدقائي لا يروه ونظرت لخلفى لاجد انهم يضحكون ولاكن الظل اختفى قولت لنفسى بطل تخاريف وبصيت فى المرايه تانى رايت مكتوب بالون الاحمر ودع صحابك محستش بي جسمي فغبت عن الوعى وفقت على صوت ناس بيقولو لا الله الا الله دول شباب يا رب اجعل مسواهم الجنه حولت اتحرك بس العربيه كانت مقلوبه مديت ايدى من ازاز العربيه وقولت انا لسه عايش فى واحد من الموجودين قال فى حد عايش وطلعونى وغبت عن الوعى ودى كانت اخر مره شوفت فيها صحابى فصحيت وانا فى المستشفى لقيت بابا وماما واختى موجودين
مصطفى :فين صحابى راحو فين
ماما : راحو مكان احسن
مصطفى :من غيرى
الام: ربنا مش عيزك تروح معاهم
مصطفى :يعنى راحو فين
الام: البقاء لله مكنش عيزه اقولك
مصطفى: انتى كدابه
دخل الدكتور وقال سبوه شويه عشان يرتاح
خرجو وخرج الدكتور وراهم نظرت الى الباب لاجد الظل المشتعل ينظر الى ويكتب على جدران الغرفه بالون الاحمر انت حى وانا ميت او مجرد ظل لظل فعلت زلك انا هاخد جسمك انا الى أخذت جسم اصدقائك الذى لا تعرف مكان جسدهم طارد ارواحهم لكي اولادي يعيشو بداخل جسدهم ليعيشو حياه جديده اما انت ملك ابنى الصغير واما امك جسدا ملكى هل تعرف لماذا فعلت كل زلك لانك حى وانا مجرد ظل يشتعل انا اريد ان اقول كل الذي فعلتو وسافعلو كونت مجبره عليه كل ده بسبب الشيطان انه حرقنى وفى عز اشتعالى اخرج روحى من جسدى انا لسه هقولها انا مش هسمحلك تعملى كده فى حد من عيلتى دخل انا لم اكمل الجمله لانها طردت روحى وادخلت ابنها مكانى وامى ايضا اضرد روحها وسكنتها هيا ولاكن انا عليا ان افعل شئ ولاكن هل افعل ان اختى هيا السبب اننى ادركت ان اختى هيا الذى تريد هذا لا تريد ان اكون اخوها ولا تريد ان يكون لها ام انا لم اسكت على ذلك
استنو الجذء التانى







رد مع اقتباس
قديم 25-01-17, 01:57 am   رقم المشاركة : 2
رستم
عضو جديد





معلومات إضافية
  النقاط : 10
  المستوى :
  الحالة : رستم غير متواجد حالياً

سبحان الله







رد مع اقتباس
قديم 06-03-17, 04:44 pm   رقم المشاركة : 3
رشاقةم
عضو جديد





معلومات إضافية
  النقاط : 10
  المستوى :
  الحالة : رشاقةم غير متواجد حالياً

حلووووووو جدا برافوووو







التوقيع

تكلفة عملية تدبيس المعدة

رد مع اقتباس
قديم 08-03-17, 02:07 pm   رقم المشاركة : 4
الزنون
عضو ذهبي
 
الصورة الرمزية الزنون






معلومات إضافية
  النقاط : 10
  المستوى :
  الحالة : الزنون غير متواجد حالياً

ياخرابي ويالهوي🤓







التوقيع


[shfaf1]http://weathersticker.wunderground.com/weathersticker/gizmotimetempbig_both/global/stations/40405.gif[/shfaf1]
حساب تويتر / سناب / انستقرام / ZENON9944

رد مع اقتباس
إضافة رد
مواقع النشر
يتصفح الموضوع حالياً : 1 (0 عضو و 1 ضيف)
 
أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع
ضوابط المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع
:: برعاية حياة هوست ::
sitemap
الساعة الآن 11:49 pm.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Alpha 1
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc. Trans by
موقع بريدة

المشاركات المنشورة لاتمثل رأي إدارة المنتدى ولايتحمل المنتدى أي مسؤلية حيالها

 

كلمات البحث : منتدى بريدة | بريده | بريدة | موقع بريدة